• counter

    أنا مين؟؟؟؟

    صورتي
    كان ياما كان...كان في بنت بتدور على حاجه مش موجوده اصلا

    Labels

ما أغبى الرجوع إليه

"يا عينك يا جبيرك" كل اما اشوف وشه اقولها.. ادامي كده عيني عينك مفيش دم, بجد ال اختشو ماتوا من زمااااااااااااان
بيني وبينكو كان نفسي اخده واشويه على الفحم لحد اما يولع بس تقول ايه بقى لقلب الام وشحتة طبعا ال خبطني جملة مش هنساها ابدا " بطلي تعيشي اغاني فيروز دي بقى معدش في الكلام ده"
انا بعيش اغاني فيروز يا ولاد ال........عموما اهو احسن من ال بيعيش الوهم ويقنع نفسه انو حاجه وهو ولا حاجه
اكتشفت انو سي شفيق الباشا الحبيب ارتبط بست الحسن والجمال ال كانت معاه اخر مره وال سابني عشانها معرفش ليه
عموما معمرتش هوه تاريخ صلاحيته مع اي حد شهر ورجع يقول "أنا حسحس وحسحس انا"

طبعا انا فترة الشهر دي في بدايتها كنت منهاره تماما بس مش ادامه طبعا كنت منهاره مع نفسي ادامه كنت ببقي اسد لكم ان تتخيلو مدى الالم وانا بمثل ادامه دورين دور في الحقيقة وهوه البت الجامده ودور في المسرحية ال كنا بنشتغل فيها وال كنت بعمل دور مراته وال كان فيها مشهد المفروض اني بستفذه فبيقوم سفخني قلم وطبعا خدت القلم بجد عشان نسيت الحركه ال المفروض تتعمل وكنت يوميها هقتله واحنا على المسرح بعد اما لفيت حوالين نفسي بتاع مرتين..
رجعلي بعد شهر بالظبط انا حتى مش فاكره هوه قالي ايه وايه كان المبرر ال خلاني ارجعله تاني مع ان كان ادامي شخص تاني كان ممكن ارتبط بيه بس ده عبط طبعا

المهم رجعنا واتعدل وبقى فله شمعه منوره هوه اسبوع يا مؤمنين ورجعت ريمه لعادتها القديمه قرفت بقى انا عوزه اعيش بسلام وده يعشق الحوارات ونظرية المؤامرة ..حرب بجد ربنا ما يوريكوا..
بعدها بمفيش والله روحت وقفه ادامه وقمت قيلاله " شفيق البطاريه فضت انا زهقت انت هتفوق امتى؟؟"رد عليا ببرود كنت هولع في نفسي بعديه "ايوه يعني انت عوزه ايه دلوقتي؟؟"قولتله "هوه ده ال ربنا قدرك عليه, انا ال عوزاه انك تتغير زي مانا بحاول اتغير" الاسطوانه اشتغلت فجأه "أنا كده وهفضل كده وانت ارتبطي بيا وعارفه اني كده "
فجأه لقيته بيتكلم وانا مش سمعه صوت خالص كل ال في ودني صوت وش رهيب حتى انا كنت بدأت احط ايدي على ودني من كتر الازعاج ال انا سمعاه فجأه لقيته بيبوصلي وبيقولي في ايه "مالك انت كمان بتسدي ودنك عشان ما تسمعنيش طيب عموما انا عوز امشي بعد اذنك انا ماشي" وقام سيبني وماشي وانا حاسه ان في جردل ميه ساقعه وقع عليا عشان يفوقني نزلت السلالم كأنها سلمه واحده ودموعي نازله بالعبيط وبضحك كأني سمعت نكته قبيحه جدا انا حتى يوميها خفت لاكون اتجننت ولا جرالي حاجه فكرت اروح اكشف..بعدها روحت اشتريت عسليه وكلتها مع اني مش بحبها مش بقولكو كان لازم اروح اكشف ................

وكل ال كان في دماغي ساعتها اغنيه نجاة "ما أحلى الرجوع اليه" ال بعد ال حصل ده اتحرفت الى "ما أغبى الرجوع اليه"

0 comments: